Tuesday, February 01, 2011

SRS KRT Tahun 2011


Selama sebulan, kami diberikan cuti rehat dari menjalankan tugas - tugas rondaan Skim Rondaan Sukarela (SRS) KRT. Petang semalam aku menerima roster rondaan bulan Februari yang menandakan bermulanya tugas - tugas peronda SRS.

Kumpulan aku, Kumpulan A diberikan amanah untuk memulakan tugas rondaan SRS pada tahun 2011. Pengera jam pada telefon bimbit disetkan sekitar pukul 1.50 pagi dan apabila ia berbunyi aku sendiri tertanya-tanya dan kehairanan melihat telefon bimbit tersebut .

"Mengapa aku setkan telefon ini pada jam 1.50 pagi?". Akalku mula mencari jawapan setelah seminit dua berfikir barulah aku mendapatkan jawapannya. Aku bergegas bersiap memandangkan tugas SRS bermula 2.00 pagi sehinggalah pukul 4.30 pagi.

Apabila sampai ditempat berkumpul (Surau Al - Mustaqim), aku melihat kelibat ahli kumpulan A sudahpun menunggu. Alhamdullilah semua berjalan lancar tanpa ada insiden yang tidak diingini berlaku.
Related Posts with Thumbnails