Friday, February 18, 2011

TMNT

Ben, Conan, Gwen dan Kitty
Sewaktu aku dibangku sekolah rendah, siri kartun Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT) menjadi satu fenomena dan kegilaan ramai. Watak - watak Leo, Mikey, Doney dan Ralp yang digunakan diambil sempena nama - nama pelukis / artis zaman Renaissance. Siri kartun yang penuh dengan aksi ini turut mempromosikan 3 perkara yang masih ku ingat iaitu pizza, skateboard dan chatchprase 'Cowabangga'.

Bagi memenuhi permintaan Hanisah dan Hakim. aku dan isteri tercinta bersetuju untuk membeli 4 ekor kura-kura, 22 ekor ikan, sebuah akuarium dan filter pump. Pemilihan kura-kura dan ikan ini lebih praktikal berbanding permintaan mereka berdua yang lain seperti kucing, anjing (masalah juga nak terang hal ini kepada Hanisah dan Hakim), kuda padi, ikan jerung dan sebagainya.

Hanisah memilih nama Kitty dan Gwen sementara Hakim pula memberi nama Ben dan Conan. Nama Ben dan Gwen diambil mereka dari siri kartun 'Ben 10' dan Conan dari 'Detektif Conan' tetapi tiada pula kutahu asal usul nama Kitty. Mungkin dari filem animasi Pixar Monster Inc. Apapun mereka berdua cukup gembira dengan kehadiran Ben. Gwen, Conan dan Kitty.


No comments:

Related Posts with Thumbnails